3 modalități anti-anxietate prin care îți poți amenaja locuința

Articol realizat de redacția Creative Art Copywriting cu informații din surse deschise. Acest articol nu a fost revizuit de un specialist. 

Poate că nu v-ați gândit la asta, însă putem reduce substanțial stresul și anxietatea pe care le simțim zi de zi dacă ne vom strădui să ne transformăm locuința într-un mediu mai liniștit și mai plăcut. Afecțiuni precum stresul, tulburarea de stres post-traumatică și depresia afectează milioane de persoane, dar ne putem distanța de toate motivele care creează panică și îngrijorare, transformându-ne casa într-un sanctuar relaxant. Desigur, dacă bănuiți că suferiți de afecțiuni mentale severe, ar trebui să solicitați ajutor profesionist, dar nu uitați că o locuință plăcut amenajată poate completa orice formă de tratament.

Efectuând doar câteva modificări, putem să utilizăm mediul în care ne petrecem cea mai mare parte a timpului pentru a ne îmbunătăți bunăstarea emoțională. Iată doar câteva idei prin care ne putem bucura de o locuință mai frumos amenajată, care să contribuie la starea noastră de bine:

  1. Să ne bucurăm de cât mai multă lumină. Tulburarea afectivă sezonieră este o afecțiune comună care începe să se instaleze de la venirea toamnei și se extinde, de obicei, până la venirea primăverii. În aceste sezoane, beneficiem de mai puțină expunere la lumină și de mai puțină vitamina D, iar nenumărate studii au arătat că deficiența de vitamina D poate contribui la depresie. De asemenea, schimbările de sezon afectează ciclurile naturale de somn și de veghe, adică ceea ce se numește ritmul circadian. Ritmul circadian este cel care ne controlează ceasul biologic, activitatea creierului și producția de hormoni. Când suferim de tulburare afectivă sezonieră, ne poate fi de folos terapia cu lumină. Totuși, dacă locuința noastră este prevăzută cu un mic balcon scăldat în lumină naturală, atunci ar trebui să profităm. Sunt nenumărate idei amenajare balcon mic pe care le putem pune rapid în aplicare și care ne vor ajuta să ne bucurăm de un balcon relaxant, unde putem servi o cafea sau un ceai și unde ne putem decide să lăsăm la o parte toate îngrijorările. Lumina naturală contribuie la reglarea melatoninei, precum și a altor hormoni care ne afectează ritmul circadian.
  2. Mai multă organizare pentru a reduce anxietatea. O casă dezorganizată ne poate reduce abilitatea de a rămâne concentrați și productivi, sporind în același timp anxietatea și stresul. Deseori, dezordinea apare atunci când nu beneficiem de suficient spațiu, dar cumpărăm tot felul de lucruri, adesea inutile. De asemenea, dezordinea poate rezulta din faptul că nu avem suficient timp pentru a ne menține casa organizată. Putem opta pentru amenajarea unei bucătării mici urmând pași de bază, de care vom ține cont apoi la amenajarea întregii locuințe. Deseori, dacă amenajarea casei este una bazată pe funcționalitate și eficiență, ne va fi mai ușor să menținem ordinea și curățenia. Totuși, nu trebuie să trecem cu vederea obiceiul multora dintre noi de a ne cumpăra mai multe lucruri decât avem nevoie. Societatea acordă o importanță substanțială posesiunilor și, drept urmare, ajungem să avem colecții masive de lucruri inutile. O casă înghesuită ne poate face să ne simțim epuizați, neliniștiți și copleșiți.
  3. Culorile contribuie la veselia casei. Culorile vesele ne pot îmbunătăți bunăstarea generală. Un mod creativ și rentabil de a schimba înfățișarea casei este dat de puțină culoare. În dormitor, de exemplu, putem încerca să folosim minimum 20% din culorile noastre preferate, dezlipindu-ne măcar puțin de tonurile neutre. Teoria culorilor este o adevărat știință a proiectărilor interioarelor care susține sănătatea emoțională. Designul interior holistic poate cuprinde, de asemenea, anumite corpuri de iluminat și lumină naturală. În general, teoria culorilor și designul interior holistic au apărut ca urmare a studiilor caracteristicilor structurale care consolidează starea de bine și vitalitatea și reduc anxietatea.

În cele din urmă, viața poate fi dificilă pentru persoanele care suferă de tulburare de stres post-traumatică, indiferent că este vorba despre persoanele care au lucrat în condiții de mare stres, despre mămicile care au trecut printr-o naștere dificilă sau despre veteranii care fac tranziția de la serviciu la viața civilă. Se știe că atunci când soldații se întorc acasă, trauma lor poate persista și poate contribui la afecțiuni precum tulburarea de stres post-traumatică. În plus, tranziția bruscă de la un program strict la libertatea de a face ceea ce își doresc, se poate dovedi, de asemenea, agitantă. Dacă vă confruntați cu tulburare de stres post-traumatică, sunt șanse mari să vă simțiți mai bine dacă veți crea acasă un mediu plăcut. Modificările pot fi eficiente, ușoare și accesibile din punct de vedere al costurilor și pot crea o atmosferă care atenuează stresul și anxietatea.

Share on facebook
Share on twitter
Share on email
Share on facebook
Distribuie 0

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *