3 modalități eficiente prin care îți poți renova spațiul de lucru

Articol realizat de redacția Creative Art Copywriting cu informații din surse deschise. Acest articol nu a fost revizuit de un specialist. 

Fie că suntem conștienți de asta sau nu, adevărul este că petrecem o mare parte din viața noastră în spațiul de lucru – mai precis, o treime din viața noastră – iar dacă ne gândim că în alte 7-8 ore dormim, rezultă că petrecem jumătate din viața noastră la servici. Se înțelege de la sine că mediul nostru de lucru ar trebui să aibă efecte benefice asupra stării noastre fizice, mentale și chiar emoționale. Cu alte cuvinte, spațiul nostru de lucru trebuie să fie unul sănătos, eficient, bogat în elemente atrăgătoare din punct de vedere estetic și încărcat cu energie pozitivă. La urma urmei, un mediu sănătos ne ajută să fim mai productivi, mai entuziasmați de munca noastră și pregătiți pentru a face față oricăror provocări.

Ce putem face pentru ca mediul nostru de muncă să fie sănătos, practic și pozitiv? Pentru început, poate fi necesară o renovare, iar în rândurile de mai jos, vom vedea trei aspecte care ne oferă avantaje constructive:

Iluminare naturală. Forma de iluminare din mediul nostru de lucru are o corelație directă cu starea noastră de spirit, care se reflectă în productivitatea noastră. Atunci când lucrăm într-o zonă slab luminată, ne simțim obosiți, lipsiți de energie și de putere de concentrare. La polul opus, atunci când lucrăm într-o încăpere extrem de luminoasă, sunt șanse mari să acuzăm dureri de cap, vedere slabă atunci când ieșim afară și, din nou, lipsa puterii de concentrare. Chiar și unghiul în care sunt poziționate corpurile de iluminat și ferestrele ne pot modifica starea de spirit. Ideal ar fi să lucrăm într-un mediu inundat în lumină naturală, iar dacă acest lucru nu este cu putință, încercați să montați mai multe ferestre, să transformați pereții în uși transparente din sticlă sau să instalați luminatoare. De asemenea, puteți opta pentru luminile LED, deoarece acestea ajută la îmbunătățirea vigilenței și concentrării. Luminile albe cu o nuanță albăstruie vor reproduce cu fidelitate iluminarea naturală.

Echipamentele electronice la îndemână. Nu e nimic mai deranjant decât să fie necesar să vă opriți din muncă, chiar atunci când aveați cel mai mare spor, pentru a alerga în cealaltă parte a biroului pentru a imprima un document sau pentru a utiliza un program pe care nu îl dețineți personal. Pentru mai multă eficiență și rapiditate, toate echipamentele electronice necesare desfășurării activității, începând cu laptop, telefon, imprimantă, toner pentru imprimantă și continuând cu toate celelalte echipamente și accesorii de birotică, ar trebui să fie în imediata proximitate. De asemenea, ar trebui să există o persoană delegată care să se ocupe cu aprovizionarea cu echipamente și accesorii.

Puțin verde. Probabil că ați mai auzit acest lucru de milioane de ori, dar într-adevăr câteva plante verzi au puterea minunată de a aduce prospețime în mediul în care lucrăm. Există și tot felul de cercetări în acest sens care arată că angajații care sunt înconjurați de câteva plante verzi sunt mai concentrați, mai productivi și mai relaxați. Puteți opta pentru câteva plante decorative prin frunze, care nu trebuie să fie numaidecât verzi, căci sunt nenumărate specii de plante care rezistă nemaipomenit mediului de birou și sub influența aerului condiționat și care nu sunt neapărat verzi, ci au nuanțe superbe de portocaliu, de roșu, de vișiniu sau de galben. Luați în considerare faptul că plantele artificiale nu vor avea același efect ca plantele naturale, cu toate că în prezent există plante artificiale realizate foarte realist. Atât acasă, cât și la birou, plantele ne oferă sentimentul că suntem aproape de natură, în ciuda faptului că locuim și lucrăm în clădiri construite din oțel și ciment. De asemenea, produc oxigen proaspăt și elimină dioxidul de carbon, creând un mediu aerisit și curat.

Renovarea întregului spațiu de lucru poate părea obositoare și scumpă, mai ales dacă aveți un buget limitat. Totuși, puteți planifica în funcție de buget și de priorități. Nu este necesar să închideți spațiul de birouri, ci puteți renova pe etape sau puteți face mici modificări, dar care vor avea un impact major. 

 

Share on facebook
Share on twitter
Share on email
Share on facebook
Distribuie 0

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *