4 modificări în bucătărie recomandate pentru sănătate

Articol realizat de redacția Creative Art Copywriting cu informații din surse deschise. Acest articol nu a fost revizuit de un specialist. 

Mulți dintre noi ne dorim să avem un stil de viață mai sănătos, dar când ne uităm de jur-împrejur, ne dăm seama că locuim într-o casă plină de dezordine și de haos. Este dificil pentru mulți dintre noi să facem alegeri bune atunci când vine vorba de mâncare sau să respectăm un program de exerciții când locuința noastră pare scăpată de sub control.

Totuși, există mai multe modalități simple de amenajare a bucătăriei care să ne ajute să adoptăm un stil de viață mai sănătos. Poate că nu puteți schimba totul dintr-o dată, iată câteva modificări care vor avea cel mai mare impact asupra stilului personal de viață:

  1. Folosiți mai rar cuptorul cu microunde. Dacă obișnuiți să folosiți cuptorul cu microunde în mod frecvent, ar trebui să reconsiderați acest obicei. Dacă doriți să adoptați un stil de viață mai sănătos, ar trebui să optați pentru cuptoare electrice incorporabile și să renunțați la obiceiul de a folosi cuptorul cu microunde. Cei care se bazează pe microunde, consumă adesea mâncăruri foarte procesate, care necesită o încălzire rapidă, în timp ce un regim alimentar sănătos nu include nicidecum alimente procesate. Fie renunați complet la cuptorul cu microunde, fie îl puteți folosi ca spațiu de depozitare, mai ales pentru caserole și alte recipiente.
  2. Încercați să vă pregătiți mesele acasă. Cu puțină planificare, este cu putință să vă bucurați în fiecare zi de mese gătite, bogate în substanțe nutritive. Cele mai sănătoase mâncăruri sunt cele gătite lent la cuptor sau sotate, iar pentru a găti astfel de mâncăruri vă poate fi de folos un aragaz ca acesta. Din nou, încercați să consumați cât mai rar mâncăruri reci și nesănătoase, sendvișuri cu semipreparate sau dulciuri. O mâncare de cartofi cu carne se prepară rapid și este mult mai hrănitoare decât un sandviș cu salam, iar o omletă este minunată la micul dejun în locul unei gogoși.
  3. Organizați frigiderul. După o zi lungă la serviciu, cu toții ne întoarcem acasă într-o stare de foamete cruntă și primul lucru pe care îl facem este acela de a deschide frigiderul în căutarea a ceva rapid de mâncare. Mai ales dacă de la pauza de prânz nu ați mai mâncat nimic, corpul are nevoie de o gustare rapidă până la momentul cinei. Dacă treceți prin această stare în mod regulat, asigurați-vă că aveți opțiuni alimentare sănătoase la îndemână. Nu vă încărcați frigiderul și cămara cu mâncăruri nesănătoase care vă potolesc foamea doar pentru câteva minute, așa cum o fac biscuiții cu ciocolată, chipsurile sau semipreparatele. În schimb, încercați să umpleți frigiderul cu legume și fructe proaspete, cu iaurturi naturale, cu conserve de sardine sau de ton, cu ouă fierte, cu tortilla integrale sau chiar și orez cu lapte sau alte mâncăruri rapide pe care le găsiți pe rafturile magazinelor.
  4. Organizați blatul de gătit. Un blat excelent pentru gătit dispune de mult spațiu și, eventual, este prevăzut cu tot felul de accesorii de depozitare. Nu vom depozita pe blat decât strictul necesar, și anume un suport cu ustensile de gătit, o tavă cu uleiurile și mirodeniile pe care le folosiți cel mai des la gătit și, eventual, cu câteva tocătoare. Dacă aveți suficient spațiu, tot pe blat puteți depozita prăjitorul de pâine și blenderul pentru a putea prepara rapid smoothie-uri sănătoase și bogate în fibre. Din nou, dacă spațiul vă permite, luați în considerare amplasarea unui mic cântar de bucătărie pentru a stabili mai ușor dimensiunea și valoarea nutritivă a porțiilor alimentare.

În cele din urmă, este indicat ca în bucătărie să nu aveți televizor sau alte ecrane. Un aparat de radio este permis, mai ales dacă vă place să ascultați muzică cât timp gătiți. În schimb, atunci când luați masa, este bine să fiți concentrați doar asupra mesei, așadar televizorul va trebui oprit, iar telefonul și tableta date la o parte. Atunci când suntem atenți la ceea ce mâncăm, ne dăm seama cu ușurință când suntem sătui, dar dacă suntem atenți la televizor, ajungem să mâncăm un bol de paste fără să ne dăm seama.

Share on facebook
Share on twitter
Share on email
Share on facebook
Distribuie 0

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *