4 sfaturi pentru mai multă siguranță și bună dispoziție acasă

Articol realizat de redacția Creative Art Copywriting cu informații din surse deschise. Acest articol nu a fost revizuit de un specialist. 

Poate că nu ne gândim prea des la asta, însă locuințele noastre au un impact uriaș asupra stării noastre de sănătate, asupra siguranței și dispoziției noastre. În special pentru cei care stau foarte mult acasă, trăirea într-un spațiu restrâns poate afecta dramatic dispoziția, confortul sufletesc și sănătatea fizică, crescând astfel riscurile de anxietate și de depresie. Totuși, există nenumărate lucruri pe care le puteți face pentru a vă îmbunătăți starea de bine și confortul emoțional, indiferent cât de mult sau cât de puțin timp petreceți acasă.

 Iată câteva modificări pe care le puteți implementa rapid pentru a vă îmbunătăți dispoziția și starea de siguranță când sunteți acasă:

  1. Siguranță inteligentă. Adesea, starea de bine în propria casă depinde de lucruri cât se poate de tangibile, cum ar fi caracteristicile de siguranță și securitate. În mod normal, fiecare casă ar trebui să îndeplinească câteva cerințe esențiale de siguranță, cum ar fi o cameră ip wireless, un sistem de blocare inteligent la ușa principală, o alarmă de incediu sau chiar un detector de monoxid. Ultimele două sunt deosebit de importante în cazul în care aveți un șemineu.
  2. Mișcare în interior. Pentru a ne simți și pentru a arăta cât se poate de bine în fiecare zi, este recomandat să facem sport de cel puțin trei ori pe săptămână. Cum programele noastre sunt mai încărcate ca oricând, cu siguranță rareori ajungeți la sală, așa că propunerea specialiștilor este să faceți sport acasă. Sunt nenumărate antrenamente care solicită foarte puțin spațiu și doar câteva echipamente esențiale, cum ar fi o saltea și un set de gantere. În plus, pentru a vă monitoriza activitatea sportivă și cât de bine efectuați mișcările, puteți opta pentru o cameră video sport care vă va reda cu fidelitate întregul antrenament pe care l-ați efectuat. O astfel de cameră poate fi folosită atât indoor, cât și oudoor, mai ales dacă vă veți face timp să vă plimbați cu bicicleta.
  3. Eliminarea lucrurilor inutile. Un spațiu curat și organizat are puterea de a ne oferi mai multă claritate în gânduri. Cercetările și studiile au arătat că dacă vom continua să acumulăm tot felul de lucruri, capacitatea noastră de concentrare va fi mult diminuată. Dar iată că există câteva tehnici cu adevărat eficiente care sunt de ajutor în procesul de eliminare a lucrurilor inutile. În esență, ar trebui să păstrăm doar lucrurile utile, pe care le folosim cu regularitate, precum și lucrurile care ne aduc bucurie și un zâmbet pe chip și ar trebui să eliminăm lucrurile vechi, deteriorate și lucrurile pe care știm sigur că nu le mai folosim.
  4. Modalitatea corectă de iluminare a locuinței. Este foarte bine să economisim energie, dar nu în detrimentul bunăstării și sănătății noastre. Poate că nu știați, însă există o mare legătură între luminile pe care le folosim și starea noastră de spirit. Deși sunt disponibile acum tot felul de corpuri de iluminat, de lumini și de culori, în continuare lumina naturală este cea mai benefică. Mai precis, o echipă formată din neurologi, oftalmologi și biologi care au studiat această problemă și-au dat seama că lumina albastră provenită de la becurile LED este mai perturbatoare decât lumina halogenă. În schimb, veți observa o îmbunătățire pe loc a stării de spirit atunci când sunteți în contact direct cu lumina naturală a soarelui. Ideal ar fi să aveți în permanență o sursă de lumină naturală în propria locuință. Tot pentru a amenaja locuința într-o manieră cât mai odihnitoare și relaxantă, optați pentru pleduri, pături, lenjerii de pat, perne și accesorii albe sau deschise la culoare.

În cele din urmă, plantele de interior ne pot îmbunătăți în mod semnificativ starea de bine și sănătatea mentală. Fiecare plantă deține caracteristici și proprietăți diferite, iar despre unele plante se știe că eliberează substanțe chimice fericite, cu potențialul de a reduce stresul, de a diminua durerea și dinsconfortul și de a purifica aerul.

Share on facebook
Share on twitter
Share on email
Share on facebook
Distribuie 0

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *