5 moduri prin care vă puteți bucura de un somn mai odihnitor

Articol realizat de redacția Creative Art Copywriting cu informații din surse deschise. Acest articol nu a fost revizuit de un specialist. 

Un somn de o calitate cât mai bună joacă un rol uriaș pentru starea noastră de sănătate fizică generală și emoțională. Atunci când nu dormim suficiente ore sau când nu avem parte de un somn odihnitor, putem să ne confruntăm cu o serie de consecințe negative pe termen scurt și lung. În schimb, de fiecare dată când reușim să dormim bine măcar șapte ore pe noapte, observăm că ne simțim mai bine și parcă nici nu mai suntem așa de obosiți pe parcursul zilei.

Cu alte cuvinte, dacă vom încerca să beneficiem de o cantitate potrivită de somn de calitate, ne vom îmbunătăți simultan și calitatea vieții. Iată 5 lucruri pe care le puteți face pentru a începe chiar din această seară să dormiți mai bine:

  1. Cât de confortabil vă este patul? Dacă nu puteți adormi indiferent de orice ați face, poate doriți să aflați pe ce anume dormiți și care ar fi cea mai potrivită saltea. Salteaua cu arc este potrivită pentru cei care dorm drept, în timp ce salteaua topper cu spumă cu memorie este ideală pentru persoanele care dorm pe o parte, dar și pentru femeile însărcinate. De asemenea, calitatea așternuturilor își va spune cuvântul. Cearceafurile din materiale sintetice pot fi iritante și vă pot face să transpirați din abundență, în timp ce așternuturile din bumbac sunt mai confortabile și absorb transpirația. În mod similar, acordați o atenție sporită pernelor și pilotei, mai ales că acum revin în tendințe și în recomandări pernele și pilotele cu umplutură naturală.
  2. Stabiliți o rutină. Dacă sunteți părinte, știți deja prea bine cât de important este ca bebelușul să aibă o rutină cât mai precisă înainte de culcare. O astfel de rutină poate fi de folos și pentru adulții care nu reușesc să adoarmă și să se bucure întreaga noapte de un somn odihnitor. Prin urmare, poate veți dori să încercați să adoptați o rutină liniștitoare și relaxantă înainte de a merge la somn. Foarte indicat este să folosiți lămpi care emană o lumină caldă și intimă, în locul becurilor reci, cu lumină mult prea puternică, care perturbă ritmul circadian. De asemenea, ați mai putea face o baie caldă, cu puțină levănțică, dar dacă nu dispuneți de suficient timp în fiecare seară, ați putea începe să transmiteți creierului că spălatul pe față și pe dinți sunt premergătoare somnului. Foarte important este să evitați utilizarea dispozitivelor electronice înainte de a vă culca pentru a vă ajuta creierul și corpul să înțeleagă că este timpul să vă odihniți.
  3. Cum anume vă folosiți patul? Dacă stați în pat în mod constant, nu veți putea adormi noaptea. Ideal ar fi să vă tratați patul și dormitorul ca fiind locuri special destinate somnului. Asta poate înseamna să vă așezați pe canapea atunci când ajungeți acasă de la servici sau poate însemna, de asemenea, să studiați în bucătărie sau în camera de zi, oricât de tentați ați fi să studiați sau să citiți în pat. Încercați măcar o săptămână să utilizați patul doar pentru somn pentru a semnala creierului că atunci când vă aflați în pat este timpul pentru odihnă.
  4. Mențineți curățenia în cameră. Dacă aveți o cameră în permanență dezordonată și foarte gălăgioasă, poate fi dificil să vă determinați corpul și mintea să se relaxeze și să vă permită să vă odihniți. Din acest motiv, este recomandat să mențineți curățenia în cameră, să dormiți în așternuturi curate, să aspirați de cel puțin două ori pe săptămână și să aerisiți camera înainte de culcare. O cameră dezordonată, aglomerată, prăfuită și neaerisită poate provoca stres și anxietate, ceea ce nu vă permite să adormiți. Dormitorul trebuie să fie un mediu în care să puteți să vă relaxați și să dormiți.
  5. Tratați problema insomniei de la rădăcină. Într-un final, este bine de știut că sănătatea mintală joacă un rol important în capacitatea noastră de a ne calma și relaxa. Depresia, anxietatea și simptomele specifice tulburării bipolare ne pot împiedica să adormim și să ne bucurăm de un somn odihnitor și neîntrerupt. În această situație, vom avea nevoie de intervenția unui specialist și de un tratament corespunzător.

Odată ce adoptați o rutină liniștitoare și remediați cauzele de bază ale insomniei, veți constata o diferență uriașă în felul în care dormiți și vă simțiți. După un somn lung și odihnitpr, veți avea mai multă energie pe parcursul zilei, veți avea o atitudine mai relaxantă și veți trăi o viață mai senină.

Share on facebook
Share on twitter
Share on email
Share on facebook
Distribuie 0

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *