5 sfaturi pentru a crea acasă un spațiu de birou practic și funcțional

Articol realizat de redacția Creative Art Copywriting cu informații din surse deschise. Acest articol nu a fost revizuit de un specialist. 

Din ce în ce mai multe persoane încep să lucreze de acasă, deoarece beneficiile muncii de la distanță sunt mai multe la număr atât pentru companii, cât și pentru angajați. Dacă lucrați deja de acasă sau urmează să faceți acest pas, atunci trebuie să creați un mediu de lucru productiv, confortabil și care să vă inspire. Biroul de acasă poate îmbina ideile de amenajare din restul locuinței cu caracteristicile unui mediu de lucru corporativ.

5 sfaturi pentru a crea acasă un spațiu de birou practic și funcționalCeea ce contează este să obțineți un birou unde să lucrați cu plăcere și unde să vă puteți duce lucrurile la bun sfârșit. Iată cum puteți face asta:

  1. Curățenie și intimitate în biroul de acasă. Limitați ceea păstrați pe birou la articolele pe care le folosiți cel mai des. În funcție de politica companiei pentru care lucrați, păstrați acele documente de care aveți nevoie sau care trebuie păstrate o perioadă mai îndelungată de timp și folosiți un distrugător documente pentru a elimina documentele de care știți sigur că nu mai aveți nevoie niciodată. De asemenea, este în regulă să aveți câteva obiecte decorative sau sentimentale în spațiul de lucru, dar încercați să nu vă încărcați biroul cu astfel de lucruri. Cel mai bine este să le așezați pe un raft mai îndepărtat. În ceea ce privește intimitatea și confidențialitatea, deja este foarte bine dacă folosiți un distrugător de documente, însă trebuie să aveți grijă ca dispozitivele electronice pe care le folosiți să fie doar pentru uzul personal. Configurați parametrii astfel încât ceilalți membri ai familiei să nu intre și să iasă din birou pe tot parcursul zilei și să nu vă folosească computerul sau celelalte dispozitive. Deși este confortabil să fiți aproape de copii sau de ceilalți membri ai familiei care ar putea avea nevoie de puțin ajutor, este important ca ei să știe că lucrați de acasă nu că sunteți în concediu.
  2. Faceți loc pentru elementele esențiale. Asigurați-vă că aveți loc pentru tot ceea ce este esențial pentru munca pe care o desfășurați. Dacă spațiul de lucru este destul de restrâns, profitați de spațiul vertical instalând rafturi deasupra biroului sau montând biblioteci înalte adiacente. Optați pentru cutii de depozitare și pentru mobilier care îndeplinește funcții multiple, cum ar fi un pouf sau o banchetă cu spațiu suplimentar de depozitare. Un echipament all-in-one, cu imprimantă, copiator, scaner, fax – poate fi, de asemenea, un economisitor de spațiu.
  3. Blocați distragerile. Chiar dacă deja aveți un birou acasă, gândiți-vă dacă nu v-ați putea amenaja zona de lucru într-o încăpere mai potrivită. Două întrebări importante pe care vi le puteți adresa sunt – veți lucra cu adevărat în acest spațiu? și credeți că vă veți putea concentra? Feriți-vă să vă amenajați zona de lucru în dormitor, deoarece mintea noastră asociază întotdeauna dormitorul cu odihna. În ceea ce privește distragerile, coșul de rufe, chiuveta de bucătărie și televizorul vor concura întotdeauna pentru atenție, așa că nu ar trebui să se regăsească în zona de lucru.
  4. Alegeți cu atenție zona de lucru. Alegeți un loc pentru biroul de acasă care să fie confortabil pe tot parcursul anului. O cameră inundată de soare ar putea fi minunată primăvara și vara, dar dacă în pragul toamnei trebuie să vă împachetați toate lucrurile și să vă mutați într-o altă încăpere, s-ar putea să nu fie cel mai eficient spațiu.
  5. Puneți accentul pe nevoile de lucru. Asta înseamnă să vă evaluați nevoile electrice. Verificați dacă zona de lucru este prevăzută cu suficiente prize electrice și optați pentru o priză de alimentare foarte utilă cu mai multe prize și porturi de încărcare USB. Poate fi necesar să instalați o linie telefonică și o conexiune la internet, asta dacă nu vă bazați doar pe telefonul mobil și dacă nu aveți deja internet wireless.

În cele din urmă, nu vă încordați ochii. Unul dintre numeroasele beneficii ale lucrului de acasă este acela de a lucra într-o lumină mai plăcută, contrar iluminatului dur specific birourilor din oraș. Deși ferestrele nu sunt obligatorii, o priveliște frumoasă și puțină lumină naturală vă pot ajuta să lucrați mai bine. Pentru acele zile înnorate și pentru sezonul rece când se înnoptează mult mai repede, o lampă de birou este esențială. Optați pentru o lampă specifică de birou, concepută pentru a reduce oboseala ochilor, lucru important de luat în considerare atunci când vă uitați la un ecran în cea mai mare parte a zilei.

Share on facebook
Share on twitter
Share on email
Share on facebook
Distribuie 0

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *