Fii propriul tău șef – cum să îți demarezi propria afacere

Articol realizat de redacția Creative Art Copywriting cu informații din surse deschise. Acest articol nu a fost revizuit de un specialist. 

Întreprinderile, organizațiile și corporațiile nu sunt pentru toată lumea. Programul prea lung de lucru, instabilitatea financiară, nesiguranța locului de muncă, salariile nesatisfăcătoare și a munci pentru altcineva nu sunt aspecte ușor de digerat, așa că din ce în ce mai multe persoane încearcă să găsească alte opțiuni. Demararea propriei afaceri pare a fi o idee grozavă, dar poate fi totodată și descurajantă pentru acele persoane care nu știu de unde anume ar trebui să înceapă.

Dacă sunteți începători în domeniul antreprenoriatului, atunci ideea de afacere, dezvoltarea unei strategii și asigurarea finanțării s-ar putea să fie aspecte intimidante. Dacă programul de la 9-17 nu vă mai este pe plac, iată atunci ce trebuie să știți despre demararea propriei afaceri:

Alegerea unei idei de afaceri. Desigur, primul lucru pe care trebuie să îl puneți la punct este ideea de afaceri. Asta nu înseamnă doar alegerea tipului de produs sau serviciu pe care doriți să îl oferiți ci înseamnă, de asemenea, să decideți ce tip de afacere se potrivește cel mai bine ideii personale. În unele cazuri, poate fi vorba despre deschiderea unui magazin fizic, în timp ce pentru alte persoane, o afacere exclusiv online ar funcționa mult mai eficient. Asigurați-vă că veți cerceta cu atenție și în detaliu ideea de afacere, că veți determina publicul-țintă, că veți cerceta concurența și că veți calcula, cel puțin în mare, costurile asociate derulării acestui tip de afacere. Este recomandat să nu grăbiți acest proces, căci demararea unei afaceri nu este o cursă contra-cronometru. Alocați-vă tot timpul necesar și asigurați-vă că sunteți încrezători în ideea personală de afacere înainte de a face următorii pași.

Dezvoltarea unui plan de afaceri. Dacă sunteți încrezători în tipul de afacere pe care doriți să îl demarați, atunci următorul pas constă în redactarea unui plan de afaceri detaliat. Un plan de afaceri este crucial pentru a obține finanțare și pentru a recruta angajați cu experiență pentru a se alătura noii afaceri. În general, planul de afaceri ar trebui să detalieze toate obiectivele pe următorii cinci ani și cum intenționați să atingeți aceste obiective. În plus, planul de afaceri ar trebui să includă informații esențiale printre care descrierea companiei – aici ar trebui să includeți informații precum structura afacerii, numele companiei înregistrate și o descriere succintă a activității desfășurate, produse și / sau servicii – aici ar trebui să descrieți tipurile de produse și / sau servicii pe care le oferiți, oferta de prețuri și publicul-țintă, planul de marketing – aici ar trebui să descrieți cum intenționați să vă promovați afacerea și să sporiți expunerea brandului și dacă veți lua în considerare publicitatea online și pe platformele de socializare, obiective financiare – acest capitol este de maxim interes pentru potențialii finanțatori și ar trebui să prezinte cheltuielile, veniturile și profiturile preconizate pentru următorii ani pentru a demonstra că afacerea va genera profit suficient pentru a vă achita împrumuturile. Tot în cadrul secțiunii de obiective financiare, ar trebui să includeți și cheltuielile cele mai mari și eventualele opțiuni prin care puteți reduce aceste cheltuieli. Colaborarea cu o companie care vă poate oferi pachete complete de servicii poate fi o idee salvatoare la început de drum. Pentru afacerile din domeniul HoReCa, Vivitrust pune la dispoziție pachete de produse și servicii, care includ de la utilaje profesionale și până la consultanță, implementare, asistență la montaj și școlarizarea personalului operator. Redactarea unui plan de afaceri clar și concis vă poate ajuta să vă evaluați în mod realist obiectivele și așteptările, pe lângă faptul că vă va ajuta să obțineți finanțarea. 

Înregistrarea afacerii. Înregistrarea afacerii este primul pas care vă transformă ideea în realitate. Totuși, trebuie să înțelegeți foarte bine diferitele tipuri de structuri de afaceri pentru a stabili care este cea mai potrivită pentru ideea proprie de afacere. Este vorba despre o procedură foarte importantă, așa că ar trebui să luați în considerare consultarea cu un avocat pentru a vă asigura că totul se derulează corect. Este posibil să fie necesar să obțineți permise și licențe de afaceri și să respectați anumite reglementări în funcție de profilul afacerii. Tipurile de afaceri includ parteneriate, corporații, unic proprietar sau societate cu răspundere limitată. Cercetați aspectele pro și contra pentru fiecare structură de afaceri și înțelegeți implicațiile fiscale ale fiecăreia.

Demararea unei afaceri poate fi o încercare intimidantă și dificilă, dar avantajele de a fi propriul șef vor face ca orice efort să se merite. Cu o cercetare temeinică în prealabil, cu un bun plan de afaceri și cu parteneriate de succes, de la lansarea afacerii și până la înregistrarea profiturilor va fi un drum foarte scurt.

Share on facebook
Share on twitter
Share on email
Share on facebook
Distribuie 0

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *